I love New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jennifer Westening - WaarBenJij.nu I love New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jennifer Westening - WaarBenJij.nu

I love New York

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

20 Juli 2008 | Verenigde Staten, New York

New York is cool!!
Ik had zo mijn vooroordelen dat het een stinkende, smoggerige stad zou zijn met veel hoge lelijke gebouwen.
Niks is minder waar.

Er is veel hoogbouw maar dit zijn voornamelijk mooie gebouwen, vaak gebouwd rond 1900.
Je hebt er veel parkjes en zitplekjes met bijvoorbeeld fonteinen.

Daniel en ik slapen bij zijn broer Jacob die in New Jersey woont.

Dag 1 in New York willen we zoveel mogelijk van de stad zien. Als een razende gaan we New York door op onze slippers. (Hier hebben we 's avonds erg spijt van; pijnlijke voeten!)

Daniel rent met zweet op zijn bovenlip en voorhoofd als een gek om mij heen om van alle gebouwen en mooi kiekje te maken. "Oh, ho, weer een kodak moment!" Tja je bent architect of je bent het niet.

Bij het Empire state building worden we in 58 sec. 80 verdiepingen omhoog geschoten, dan lopen we er nog 6 omhoog en vanaf de 86e verdieping kunnen we genieten van een magisch uitzicht. Ongelovelijk. De stad lijkt net een kleine maquette.

Weer veilig met beide beentjes op de grond lopen we door Soho, via het central station, langs het Chrysler gebouw, richting Times square. Tussendoor maken we nog een uitrust stop bij central park.
Hier struikelt Daniel bijna over zijn (s)lip(pers) bij het kijken naar alle zomerjurkjes waar prachtige vrouwen in lopen. New Yorkers zijn niet dik.

Het Central station is hier net of je een film instapt van minstens 60 jaar geleden, zo mooi en authentiek. Het is dan ook verboden op de trappen te zitten.

Neem Londen Picalilly Circus in het kwadraat en je hebt Times square, ongelovelijk zoveel licht en films die op alle gebouwen zitten.

We nemen een gratis ferry die langs het vrijheidsbeeld vaart en ons een mooi uitzicht geeft op de New York skyline.

's Avonds gaan we in het park naar een open air bioscoop met Jacob de broer van Daniel. Plotseling denk ik dat ik schizofreen word; ik zie allemaal lichtvlekjes in de lucht. Als dit aanhoudt ga ik toch maar eens informeren of de anderen er ook last van hebben. Jacob geeft een duidelijke verklaring: het zijn vuurvliegjes.
Genieten: een openlucht bioscoop in het park tussen de vuurvliegjes en newyorkers.

Het zijn 4 heerlijke dagen geweest in New York. Met een big smile en intens gelukkig zit ik in de yellow cab terug naar het vliegveld. De warme lucht blaast als een fohn in mijn gezicht. Het is hier HEET!!

Zou het is San Francisco anders zijn?
Ik ben beniewd, nog 6 uur vliegen en dan weet ik het.

Liefs Jennifer

  • 20 Juli 2008 - 19:00

    Kim:

    He Skattie!!

    Wat heerlijk!!! Maar die kiekjes die wil ik dan wel zien he!

    Kussie

  • 20 Juli 2008 - 19:09

    Danica:

    veel plezier in San Francisco, we horen wel hoe het daar is! liefs vanuit Wijk

  • 20 Juli 2008 - 21:17

    Willeke:

    oh, jennifer! ik ben jaloeoeoeoeoers! en wat kun je het prachtig beschrijven. san fransisco word echt de bom!!! have fun and report back, MET fotoos!!!
    dikke vette kusss, wil

  • 21 Juli 2008 - 10:16

    Jorien:

    Liefje!!
    Wat heerlijk, je schrijft als het lezen van je favoriete roman.
    Ik zie het weer allemaal voor me.
    Nu het volgende avondtuur, ben benieuwd wat je te wachten staat.
    Ik heb net een heleboel loon op mijn rekening gezet en daar gaat zeker een groot deel van apart voor mijn ticket naar jou toe. Honey im there befor eyou know it.

    Veel plezier in San Francisco babe...Hoop dat jij daar over je (s)lip(pertjes) gaat struikelen van de mooie mannen in schaars geklede outfits, hahahaha

    Love you

  • 21 Juli 2008 - 18:25

    Trinette:

    hoi jenn

    dit had je allemaal niet verwacht he toen je zo stressy voor je vertrek stond. Wat is dat genieten bij je start in de U.S. Houen zo!

    liefs

  • 21 Juli 2008 - 22:23

    Pa&Ma:

    We hebben al eens gezegd dat lang niet alle Amerikanen dik zijn. Dus de reactie van Daniel snappen we wel. Je hebt ons wel enthousiast gemaakt: het lijkt ons heerlijk om N.Y. zelf eens te bezoeken. San Francisco kennen we al:een heel leuke stad. Doe de groten aan Esther en geniet ook daar ervan.

    Pa& Ma.

  • 22 Juli 2008 - 13:45

    Jeannettte:

    lieve jennifer, wat heerlijk om je reis zo via de e_mail te kunnen volgen. Ik leef helemaal met je mee. Wat een geluk dat zoiets bestaat en zo word ik, hoop ik, een beetje minder digabeet. liefs dikke knuffel van mama.

  • 22 Juli 2008 - 18:54

    Baby Tessa:

    Wat leuk,,sorry dat het zolang duurde maar hotmail deed het niet...

    xxxxxx mij hvj

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Februari 2009

China is cool!

10 Februari 2009

Het laatste avontuur tegemoet...

10 Februari 2009

Het laatste avontuur tegemoet...

13 December 2008

BANGKOK

09 December 2008

Diving!!
Jennifer

Actief sinds 30 Juni 2008
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 8861

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: